نقشههای آخرالزمانی بر پرده سینما
شهریار بحرانی در صد و بیست و یکمین همایش ماهانه مؤسسه فرهنگی هنری موعود درباره «نقشههای شیطانی کفّار بر پرده سینمای غرب» گفت: متاسفانه، بسیاری از این آثار در سایه بی توجهی مسئولان فرهنگی از رسانه ملی پخش شده و می شود.به گزارش واحد خبری کانون شیفتگان حضرت قائم (عج) به نقل از موعود(عج)، شهریار بحرانی در دومین نشست پیاپی در صد و بیست و یکمین همایش ماهانه مؤسسه فرهنگی هنری موعود، «نقشههای شیطانی کفّار بر پرده سینمای غرب» را به بحث نشست. کارگردان و فیلمساز فیلمهای «ملک سلیمان» و «مریم مقدّس» که پیش از این در نشست صد و بیست و یکم دربارة نگرش آخرالزّمانی غرب و بازتاب آن در سینمای هالیوود پرداخته بود، در این نشست به فیلمهایی اشاره کرد که در آن نحوه تحقّق برپایی جهان تک حکومتی تحت نظر شیطان به صورت صریح یا ضمنی بیان شده است.
در مقدّمه این سخنرانی، شهریار بحرانی، اعلام کرد که 90% بودجه هالیوود صرف فیلم های فانتزی و دنیای علمی- تخیلی میشود که در واقع بیان فانتزی از عالم دخان و عالم اجنّه است و جالب اینجاست که این فیلمها همواره فروش بسیار بالایی در سینمای غرب داشتهاند. از جمله این فیلم ها «اودیسه کیهانی» است که در این فیلم به طور ضمنی آفرینش انسان بر طبق نظریه تکامل داروین بیان میشود و همچنین از تأثیر موجودات غیرانسانی و فرازمینی در ارتقای بشر سخن به میان میآید. این فیلم را میتوان خلاصه عقیده هالیوود دربارة مبحث آفرینش و آینده انسان است.
تغییر دائقه به سمت موجودات شیطانی
استاد بحرانی با پخش قطعاتی از فیلمهای مختلف بیان کردند که از دهة 60 م. به این سو، فیلمهای هالیوود به سمت نمایش عالم ماورائی و دخان از دریچه های مختلف نموده است. این موجودات به صورت موجودات فضایی (مثل یو.تی.)، جنهای آبی رنگ (مثل انیمیشنهای اسمورفها، مگامایند و علاءالدین و فیلم آواتار و...)، شیاطین، جادوگران و ارواح (مثل فیلم هگزان که نخستین فیلم در این زمینه بود و در زمان ساخت خودش اجازه نشر نیافت و همچنین مجموعه فیلمهای جنگیر، طالع نحس و...)، نشان داده میشود.
علاوه بر این در فیلمهای متعددی راههای مختلفی برای نشان دادن «راه ورود» به عالم دخان نشان داده شده است. در این میان مرسومترین راه نشان داده شده در فیلمهای علمی تخیلی، سوار شدن بر سفینه یا وسیله ای است که به فضا میرود و در نهایت موجب ارتباط با موجودات فضایی میشود (مثل فیلم ارتباط (Contact)). از جمله راه های دیگر ورود به عالم دخان، ورود به زیر زمین (مثل فیلم آلیس در سرزمین عجایب و ماتریکس)، از طریق آینه (آلیس در سرزمین عجایب 2)، ورودیهایی که فقط انسانهایی با ویژگی خاصّ خونی میتوانند از آن گذر کنند (مثل فیلم هری پاتر و ورود به «ایستگاه کینزکراس» و «کوچه دیاگون» و فیلم پرسی جکسون و ورود او به کوه «المپ» و...)
با این حال همگی این فیلمها حتّی اگر علی الظاهر موجودات فضایی یا غیره را نشان میدهند؛ در واقع به عالمی خاص و موجوداتی خاص اشاره دارند: موجودات دخانی (دودی- جنّی شیطانی) در عالم دخان.
از نظر بحرانی جبهه باطل حاکم بر هالیوود به فراماسونها و ایلومیناتها تقسیم میشوند که هرچند هر دو توسط ابلیس لعین اداره میشوند، در روش با یکدیگر اختلاف نظر دارند و به همین خاطر است که گاهی در فیلمها علیه نمادها و روشهای یکدیگر سوگیری مینمایند. با این حال در نهایت هر دو به یک مقصد میروند: عادت دادن انسانها به موجودات مخوف ماورائی از طریق فیلمها و مستندها و القا کردن این موضوع که این موجودات، هرچند سیاه، کریه و خطرناک به نظر میرسند، امّا در نهایت به انسانها کمک میکنند تا پنجرههای نو و جدیدی را بگشایند.
کارگردان کهنهکار کشور، اعلام کرد: هالیوود تا حدود زیادی به این مقصد نزدیک شده است تا جایی که امروزه به خصوص در کشورهای اروپایی و غربی شاهد تغییر ذائقه مردم به سمت فیلمهای ترسناک و تیره و شیطانی هستیم.
فیلمهای ترسناک درخدمت بی خدایان
بحرانی با معرفی برخی فیلمهای غربی، بیان کرد: در ژانر فیلم های ترسناک با اجنّه و موجودات شیطانی مواجه میشویم که در واقع مخاطب را به شدّت میترسانند؛ امّا در همین جاست که «منجی» معرفی میشود. در این فیلمها (از جمله جنگیر و بچّه رزماری) خداوندی نیست؛ چنانچه تفکّر غالب بر هالیوود که همان اومانیسم است، چنین بیان می کند که «خدا مرده است»! در چنین دنیایی، وقتی که شیطان در انسانها و مردم جهان رخنه میکند، مردم بیدفاع میمانند و خداوند و نیروی معنوی بالاتری از شیطان وجود ندارد که بتواند بر او حاکم شود؛ در نتیجه انسان، مقهور شیاطین معرفی میشوند و ناچار در برابر حاکمیت آنها.
در این قسمت از سخنرانی نیز بخشهایی از فیلمهای «آلیس در سرزمین عجایب»، «دروازه پن»، «روز استقلال»، و... و موجودات دخانی ترسناک آن نمایش داده شد. متاسفانه مسئولان فرهنگی ما با بیتوجّهی نسبت به این آثار، از خطرات آنها غافلند و بسیاری از فیلمهای نامبرده در تلویزیون به نمایش درآمده است.
فیلم پایانیای که به نمایش در آمد «پسرجهنّمی» بود. در این فیلم به وضوح بیان میشود که منجی انسانها، شیاطین هستند و انسانها جز به وسیلة آنها نمیتوانند نجات بیابند. بدین ترتیب با فیلمهای مختلف اعلام میکنند که فصل حاکمیت انسانها به پایان رسیده و فصل حاکمیت شیطان است. چنانچه این پیام را به صراحت در فیلم «بچه رزماری» 1960م. اعلام کردند.
فساد بیامان، با گشوده شدن دروازههای دخان
در این بخش از نشست، از جدیدترین اثر مؤسسه فرهنگی هنری موعود عصر با عنوان «بنیاسماعیل، بنیاسرائیل و آخرالزّمان» اثر محقّقانة استاد «اسماعیل شفیعی سروستانی» رونمایی شد و پس از آن، سردبیر ماهنامه موعود به ایراد.
مدیر مسئول مؤسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) گفت: هر چند در گمان مردم ما هدف سینما، سرگرمی است و همواره فیلم دیدن با عبارت «پپسی، ساندویچ» و «تخمه خوردن» همراه بوده است، امّا سینمای غرب و به خصوص هالیوود، با هدف سرگرمی فیلم نمیسازند. بسیاری از استراتژی های کلانی که غرب میخواهد در جهان به اجرا دربیاورد، ابتدا توسط سینما «آزمایش و ارزیابی» میکند و اصطلاح سینمای استراتژیک از اینجا برمیخیزد. بخشی از وظایف تعریف شده سینما، زمینهسازی برای تحقّق استراتژی کلان بنیاسرائیل است. استراتژیای که به زعم بنیاسرائیل، تحقّق همان وعده خداوند به حضرت ابراهیم(ع) درباره حاکمیت بر سرزمینهای «نیل» تا «فرات» و حاکمیت جهانی آنها بر تمامی مردم است.
سروستانی با اشاره به سخنان نویسنده شهیر، ادوراد سعید اشاره کرد. او در یکی از کتاب هایش پتانسیلهای مشرق زمین که مردم غرب به ان حسادت میورزند، برمیشمارد و در انتها میگوید که همة این کین ورزیها، به چالشی آخرالزّمانی بازمیگردد.
سروستانی در ادامه از یکی از خاخامها سخنی نقل کرد که میگوید: «دعوای ما [و مسلمانان] بر سر تاریخ دیروز نیست. بلکه بر سر تاریخ آینده است.»
ایشان در جمع بندی این دو سخن افزود: «کشاکش غرب با شرق، جنگ دربارة آینده است. شرقیان میبایست در تمامی تحلیلها و چالشهای اقتصادی، سیاسی و... با آن درگیر هستند، همواره این موضوع را مدّ نظر قرار دهند و اگر شیعیان و مسلمانان و سیاستمداران شیعه و معلّمانِ آنها در مطالعاتشان این موضوع را لحاظ نکنند، همیشه ضربه میخورند. چرا که تاریخ فردا در نظر بنیاسرائیل چیزی نیست؛ جز حکومت جهانی یهودیانة شیطانی. هر چند مسلمانان از این موضوع غافلند؛ امّا تمام قدم برداشتنهای غربیان در همین مسیر و به سوی این مقصد است.»
تحلیلگر و محقّق حوزه غرب شناسی هشدار داد که هالیوود تمام تلاش خود را کرده است تا «دروازههایی» را به سوی عالم دخان بگشایند. این دروازهها نه فانتزی و دروغین، بلکه واقعی است و هر چند از چشم بشر پنهان است، راهی است به سوی موجودات ماورائی. چنانچه در روایتی از امام صادق(ع) بیان شده است که هزاران موجود غیر از انسانها و دوازده هزار عالم غیر از عالم دنیا آفریده شدهاند که برخی از آنها هفت برابر دنیای ما هستند.
وی با اعلام اینکه امامان معصوم(ع)، حجّت و راهنما و امام در تمامی این دوازده هزار عالم هستند، بیان کرد: عالم دخان، عالم اجنّه و عالمی پوشیده از چشم ماست؛ امّا دروازه هایی به سمت آن دنیا وجود دارد که بر دو طرف حرام است که رفت و آمدی از طریق آن صورت بگیرد؛ مگر آنکه مؤمنان محض به اذن الله به آن سوی دروازه بروند و همچنین شیطان پرستان نیز با انجام مناسک شیطانی، فساد، جرم و گناه راهی به آن سوی دروازههای عالم دخان مییابند.
این نویسنده با اشاره به مبحث مجموعه کتابهای «قبیلة لعنت» (به قلم خود استاد شفیعی سروستانی)، بیان کرد: اشرار یهود، از گذشتههای دور در مسابقه با بنیاسماعیل برای رسیدن به حکومت جهانی به نیروهای شیطانی جنّی روی کردهاند و در بسیاری از فرهنگها و اساطیر ردّ آن به جا مانده است و این موضوع تا امروز ادامه دارد.
وی اضافه کرد: در حالی که بسیاری از ما گمان میکنیم که امروزه در جهان مدرن، جادو و جادوگری وجود ندارد، با مراجعه به آمار میبینیم برای مثال در «انگلیس» 80 هزار جادوگر در دهه 2010م. وجود داشت و در هیچ کجای جهان به اندازة آمریکا، آلودگی به سحر و جادو در میان مناصب حکومتی وجود ندارند چرا که سران آنها که همگی از اعضای مجامع مخفی ایلومیناتی هستند، می خواهند از این مسیر شیطان را یاری بدهند تا شیطان نیز به آنان یاری بدهد.»
شفیعی سروستانی به آئین «قربانی کردن برای شیاطین» اشاره کرد که نیروهای شیطانی از مسیر قربانی کردن انسانها نیرو میگیرند و ابراز کرد: هر چه این قربانی پاکتر، نجیبتر و بیگناهتر باشد، انرژیای که آنان میگیرند، بیشتر و ارتباط سهلتر میشود. در این میان شیطانپرستان برای قربانی، بچههای پاک و بیگناهان شیعه را انتخاب میکنند که از همه معصومتر و پاکترند؛ حال میتوان دریافت که چرا «یمن» و «عراق» اینهمه قربانی می دهند.
وی تأکید کرد: هدف نهایی بنیاسرائیل، تسلط به تمامی جهان است و این حکومت جهانی وقتی اتفاق میافتد که زمین مملوّ از ظلم و جور شود و سینما و رسانهها نقش عمده ای در ترویج این فساد و قبحشکنی دارند.
شفیعی سروستانی هشدار داد: هنوز تمامی دروازههای عالم دخان باز نشده است و وقتی تمامی دروازههای عالم دخان از مسیر فساد باز شود، واقعهای که در فیلم «مُلک سلیمان» شاهد آن بودیم، اتفاق میافتد. یعنی حشر و نشر مردم با قبایح و ارتباط مستقیم با نیروهای شیطانی دیگر امان و پناهی برای مردم باقی نخواهد گذاشت. چنانچه که در دعای عهد میخوانیم: «خداوندا تو گفتی که فساد به دست مردم در خشکی و دریا ظاهر میشود و این محقّق شد؛ حال برسان منجی ما را.»
وی سخنان خود را با چند توصیه به پایان رساند: می بایست از همنشینان فسق و فجور پرهیز کنیم و همچنین خانه دل را از هر گونه اعمال قبیح، از جمله کینه و حسد که آشیانه شیطان است، پاک سازیم و روح را با ادعیه و تعقیبات (از جمله دعای عهد در هر صبح و صلوات ضرّاب اصفهانی در عصر جمعه) تقویت نماییم؛ بلکه سپری در برابر هجوم شیاطین و دخانیان بسازیم تا از فتنههای آخرالزّمان به سلامت گذر کنیم و خود را به مولایمان برسانیم؛ انشاءالله.
گفتنی است، این نشست همانند نشستهای پیشین با قرائت نوای دلنواز «زیارت آل یاسین» به پایان رسید.
نشستهای ماهانه موعود در آخرین پنجشنبه هر ماه شمسی برگزار میشود و شرکت در آن برای همه آزاد و رایگان است.
- جنگهای نوین آخرالزمانی دانشمحور هستند/ اضطرار به حجت در بعد علمی، باید نهادینه شود
- نیمه شعبان از فرصتهای مهم تحول فرهنگی است/ دعا بستر تحولات آخرالزمانی را فراهم میکند
- حدیث | ۴ ثواب ویژه اطعام نیازمندان / توصیه آخرالزمانی امام باقر (ع) در اهمیت مواسات
- درسی آخرالزمانی از ماجرای صلح امام حسن (ع)
- اشتیاق امام علی (ع) به دیدار اصحاب آخرالزمانی
- انتظار فرج در مکتب حاج قاسم/ ماجرای توسل سردار برای خطشکنی در والفجر۸
- یاران آخرالزمانی امام زمان (عج)
- بعثت و مأموریت آخرالزمانی پیامبر
- عبرتی آخرالزمانی از داستان نوح نبی
- چرا سینمای غرب آرایش آخرالزمانی گرفته است
|