تبیین چهره حضرت ابوطالب(ع) خدمت بزرگی به جهان اسلام است
آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار دست اندرکاران همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع) گفت:نکوداشت و تبیین چهره حضرت ابوطالب(ع) خدمت بزرگی به جهان اسلام است.به گزارش واحد خبری کانون شیفتگان حضرت قائم (عج) به نقل از دفتر آیت الله مکارم شیرازی، وی در دیدار دست اندرکاران همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع) پس از استماع گزارش ارائه شده از سوی مسؤولان برگزاری، نسبت به فعالیت ها و اقدامات انجام شده به منظور تبیین شخصیت ایشان، ابراز خرسندی کرده و فرمودند: بحمدالله کار گسترده ای در مورد حضرت ابوطالب(ع) انجام شده، این قبیل فعالیت ها باقیات الصالحات است و جاویدان می ماند و افراد بهانه جو را خلع سلاح می کند.
آیت الله مکارم شیرازی مظلومیت حضرت ابوطالب(ع) را مورد توجه قرار داده و با اشاره به اینکه مظلومیت ایشان ناشی از مظلومیت امیرمؤمنان(ع) است، اظهار داشتند: بدخواهان و کسانی که با امیرمؤمنان(ع) دشمنی داشتند با نقل قول های مختلف همواره سعی داشتند تا چهره حضرت ابی طالب(ع) را مخدوش سازند و سوسیالیست قلمداد کنند و علتش هم دشمنی با امیرمؤمنان(ع) بود.
وی در بخش دیگر فرمایشات خود با تاکید بر لزوم معرفی چهره حضرت ابوطالب(ع) به نحو شایسته برای جامعه بویژه نسل جوان، بهره گیری از جاذبه های رسانه ای، فرهنگی، هنری و سینمایی را در این راستا به دست اندرکاران این همایش متذکر شدند.
آیت الله العظمی مکارم شیرازی نکوداشت و تبیین چهره حضرت ابوطالب(ع) را خدمت بزرگی به عالم اسلام و تشیع برشمرده و با تاکید بر این که آن حضرت به معنای واقعی و حقیقی مؤمن بودند، افزودند: فعالیت شما در این همایش باید با اتکا به منابع متقن باشد، به نحوی که جلوی بهانه جویی مغرضان و بدخواهان گرفته شود.
- انصاریان:عمل صالح و اخلاق مسیری است که انسان را به سعادت میرساند
- تضعیف سپاه حرام و حمایت از آن واجب است
- مسئولیتهای اهل ایمان نسبت به یکدیگر تابع شرایط اقتصادی نیست
- درب اختصاصی بهشت برای مجاهدین
- تکلیف در عصر ظهور قدرت اسلام: جهاد یا گوشهنشینی
- قرائتی: در کشورمان به مرد تحول نیاز داریم نه طرح تحول
- حضرت یوسف و سلیمان(ع)هرگز زندگی خویش را با بیت المال تأمین نکردند
- هیچ ابهامی برای کمک به حزبالله و مردم مظلوم لبنان وجود ندارد
- جهان اسلام دوره جدیدی را پس از طوفان الاقصی آغاز کرده است
- معاویه ابداع کننده جبرگرایی بود
|