فراموشی هدف قیام کربلا آسیبی برای عزاداری ها است
حجت الاسلام ناصر رفیعی گفت: فراموشی هدف قیام کربلای امام حسین(ع) و نگاه سکولاری در هیات های مذهبی آسیب جدی برای عزاداری های این ایام است.حجت الاسلام «ناصر رفیعی» در همایش طلایه داران تبلیغ و مبلغان دینی محرم استان اصفهان با اشاره به آسیب هایی که مراسم های عزاداری محرم و صفر را تحت تاثیر قرار می دهد، اظهارداشت: فراموشی هدف قیام کربلای امام حسین(ع) و نگاه سکولاری در هیات های مذهبی آسیب جدی برای عزاداری های این ایام است.
کارشناس مسائل دینی و مذهبی افزود: قیام امام حسین(ع) هدف بزرگی داشت که با گذر زمان این موضوع فراموش شده و مسائل ظاهری و شور حسینی بیشتر تقویت شده است.
وی ادامه داد: مسائل حاشیه ای بر اصل عزاداری و بیان واقعیت های قیام امام حسین(ع) سایه افکنده و تبیین آن واقعیت ها در برخی از مراسم ها و مجالس بیان نمی شود.
*خرافه پردازی فرصتی برای دشمن
حجت الاسلام رفیعی خاطرنشان کرد: خرافات و بدعت در مراسم ها فرصتی برای نفوذ افکار دشمن و تحریف واقعیت قیام کربلا شده و این موضوع آسیب جدی را برای جامعه و تشیع خواهد داشت.
وی از روحانیون خواست تا نظارت بیشتری بر این رفتارها داشته باشند و خود نیز از بیان مطالب غیرمنطقی و خرافی خودداری کنند که دشمن از چنین مطالبی برای تمسخر دین و اهانت به ارزش ها بهره می گیرد.
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه واقعیت های قیام امام حسین(ع) موجب بیداری انسان ها می شود، خاطرنشان کرد: با وجود چنین دریای عظیمی از معارف اسلامی نباید مطالب غیر عقلی و بی منطق در منبرها بیان شود.
*بیان ویژگی های یاران امام حسین(ع) برای مردم
وی با بیان اینکه قیام کربلا از جنبه های مختلف مورد توجه و اهمیت است، تصریح کرد: بیان این ویژگی ها و درس های کربلا برای مردم دلنشین و اثرگذاری زیادی در رفتارها و منش آنان خواهد داشت.
حجت الاسلام رفیعی، خدامحوری، اخلاص، شجاعت، بصیرت، ولایتمداری، صداقت و توجه به عهد و پیمان را ازجمله ویژگی های یاران امام حسین(ع) بیان کرد و گفت: چنین ویژگی هایی برای ظهور امام زمان(عج) لازم و این باورها باید تقویت شود.
وی دشمن شناسی و شناخت واقعیت ها را یک ضرورت برای مردم جامعه بیان کرد و افزود: دوست و دشمن واقعی باید شناخته شوند چرا که برخی در لباس دوستی و خدمت به جامعه خیانت می کنند و خود فریب دشمن را خورده یا منفعت یافته و دیگران را نیز در این مسیر می برند.